Pagini

28 august 2012

Str. Lermontov, 26

   Claudiu Komartin este un poet român contemporan.
   Născut în Bucureşti în 1983. A publicat trei volume de poezie: Păpuşarul şi alte insomniiCircul domestic şi Un anotimp în Berceni
Blog: Un anotimp în Berceni



Str. Lermontov, 26

Pe drumul spre casa de pe deal,
șoferul Volgăi mi-a vorbit despre limba
dragostei
și despre limba răului.
Mi-a vorbit cu
tot
trupul
cu mușchii-ncordați
și cu venele îndârjite,
iar volanul din mâinile lui părea
un tufiș în flăcări.

-Am fost abandonați, a spus,
surâzător și pierdut
și m-am gândit că
portbagajul
e plin
cu nitroglicerină.
-Am fost abandonați, și nici luna
n-o să se mai arate
pentru multă vreme.

Avea ochii roșii, ieșiți din orbite.
Ochii unul halucinat.
Era în pragul divorțului.
Șerpuirea ilizibilă a șoselei
prin întunericul zdrențuit.
Și vorbele lui, rătăcind
sub o lumină rece,
fără stăpân.

Fugisem de ceva fără nume
și vroiam să uit
că undeva în sud
se rafina suferința - acolo
soția profesorului plângea
părinții lui Virgil plângeau
și nu prea mai era nimic de făcut
în legătură cu lumea.

La ultima curbă, pe strada Lermontov,
o hăinuță agățată
în crengile unui platan
legănându-se în bătaia vântului
și spaima aceea
că e un copil spânzurat - o viziune
pe care noaptea a
dat să
o șteargă
cu scrâșnet de os
cu fierul pe fier.